《如何正確選購游泳保暖衣》

冬天學游水好多家長問,係唔係需要幫小朋友買返件保暖衣呢?我自己覺得,如果小朋友仲處於學游水階段,而家長又唔想響秋天冬天時暫停游泳課,廢事小朋友下年又重頭學過,咁就需要購買一件保暖衣啦。我將會同大家講解一下購買保暖衣時,要留意嘅地方,當中包括保暖衣嘅物料、款式、配搭等等,方便大家去購買保暖衣時,可以按小朋友嘅需要,購買到合適的保暖衣。

《物料》

【保暖衣的原理】

保暖衣嘅原理好簡單,大家可以幻想他就是一件可以響水入面着嘅羽絨褸;平時我哋冬天嘅時候,着羽絨褸可以保持身體溫暖,因為褸入面嘅絨毛,鎖住咗好多空氣,而空氣本身又係一種很好的絕緣體,傳熱效果慢,所以令到身體體溫唔會直接流失到周邊凍嘅環境。而我地平時會著嘅保暖衣,就係透過一層叫做Neoprene嘅橡膠物料,去做到羽絨褸嘅效果,呢一層Neoprene橡膠,生產時注入了氮氣,造成裏面有大大小小嘅窿窿,咁樣就可以隔絕池水同身體嘅直接接觸,著咗上身就冇咁快覺得凍。而巿面上嘅保暖衣,除咗呢一層橡膠物料之外,一般都會添加一層面料以及一層底料;面料會都係一啲泳衣嘅布料,有顏色或者印上公仔圖案、具有彈性、防紫外線等等功能。而最裏面接觸到皮膚果層,不同款式可能都用不同材料,有一般泳衣料,增加穿著嘅舒適度,亦有可能係厚身一啲、具有保暖功效嘅毛巾料。

【不要只留意mm】

小朋友嘅保暖衣,購買時你會發現佢會寫幾多mm,呢個數字就係neoprene橡膠層嘅厚度,一般來說越厚就代表橡膠層鎖到嘅空氣量越高,4mm會比3mm保暖,而3mm又會比2mm保暖。但係,因為Neoprene嘅布料亦都有分唔同級數,所以就算話兩件剪裁同厚度都一樣的保暖衣,保暖效果都可以大不同;當中最高級嘅係CR料,其次係SCR料,而最低級嘅就係SBR料。CR材料生產嘅保暖衣,鎖水效果最佳,保暖程度亦最高;如果你可以攞上手試,就會發現佢柔軟以及具有彈性,有好似拉橡筋嘅感覺,小朋友著上身就舒服啲;而因為一分錢一分貨,保暖衣價格會比SCR/SBR嘅保暖衣貴少少。SCR同SBR材料生產嘅保暖衣,鎖水效果就一般,保暖程度自然冇CR料咁強;加上佢地嘅抗壓性較差,所以如果購買呢一類保暖衣,記得避免長時間有重物壓住,否則它的鎖水功能便很快減弱;同埋呢一類嘅保暖衣,隨著日子推移,佢嘅衫身就會開始變硬。

《款式及配搭》

【款式】

保暖衣中間Neoprene夾層,透過隔絕池水直接接觸皮膚,令體溫不會流失太快;保暖衣物料級別有差異,CR料具高彈性同高保暖程度;咁我地依家就同大家睇下不同款式嘅保暖衣,佢地各有嘅優點缺點:

1)長袖 vs 短袖

長袖可以覆蓋身體較多部分,保暖效果強於短袖;但短袖嘅可活動幅度就較大,尤其好多蛙式動作手臂都係要屈曲同伸直;除非小朋友真係好怕凍,否則我之前一直都係建議家長買短袖款居多。但最近,巿面上開始有CR料嘅長袖保暖衣供應,呢啲新款嘅保暖衣可以做到保暖之餘,又唔會話影響小朋友嘅手臂活動。

2)連身 vs 半截

連身保暖效果較好,始終有機會入水嘅地方只有少少嘅袖口同領口部分。半截嘅款式就穿著容易,同埋有啲小朋友如果有肚腩嘅,連身嘅保暖衣有機會會箍住肚仔,令佢地覺得緊同唔舒服;呢個情況,家長就可以買一件半截保暖衣,再加配一條抓毛長褲去配搭。

3)前開 vs 後開

前開嘅剪裁方便穿著,但為咗避免頂住喉嚨位,衫領位會特登造低一點,而亦冇後開款式造得咁貼頸;加上拉鍊位會係泳池水流入流出來源之一,我地背脊一般較受抵得住冷,所以我自己都會建議學生買後開嘅款式。但如果小朋友年紀太細,而上堂時又要自己換衫或者去洗手間,前開拉鏈嘅保暖衣就方便啲去除同著。

《配搭》

除咗以上講過嘅物料、剪裁等等,大家購買時更加要注意,响唔頂檔嘅情況下,一定要㨂選一件領口、袖口、褲管口貼晒身體嘅保暖衣,唔好諗住買鬆少少可以著多一季;因為如果泳池水由這些空隙流入流出,透過熱傳導作用,就會將身體體溫帶走,做唔到保暖衣原先嘅效果。但係小朋友嘅高矮肥瘦都各有不同,萬一袖口位褲管位有鬆,咁有啲咩辦法呢?大家其實可以幫小朋友添加游水專用嘅長袖抓毛衫同長褲,去填充保暖衣裏面多餘嘅空位,咁就令泳池水更難從袖口褲管流入流出,大大增強保暖效果。

【全場總結】

一件好嘅保暖衣,可以提升小朋友嘅學習體驗,亦可以令他們持續學習,不用每年泳季又重頭學過。所以各位家長購買時,一定要留意以下3點!!!
1)材質
2)款式
3)配搭
以確保件保暖衣達至最佳嘅保暖效果;如果唔清楚嘅,都可以問下自己嘅游泳教練,又或者上網做下功課,了解邊個品牌或者款式較為適合自己小朋友。